Jäta navigatsioon vahele

Ma Armastan Aidata
Koos oleme kogunud
5 328 714 €
Annetajatelt 3 818 280 €
Swedbanki poolt 1 510 434 €
Vaikuseminutid: Toetame õpetajate ja laste vaimset heaolu.

Vaikuseminutid: Toetame õpetajate ja laste vaimset heaolu.

Kuidas su annetus aitab?

Kui lähedal oleme eesmärgi saavutamisele?

Annetusi kokku
Veel vaja koguda
5 859.10 €
245 annetust
10 000.00 €

Annetan raha

Kuidas su annetus aitab?

Kuidas su annetus aitab?

Kas oled märganud, kuidas pinged koolis või lasteaias võivad mõjutada laste ja õpetajate igapäevaelu, suhete kvaliteeti ja õppimise taset? Õppimine toimub kõige paremini keskkonnas, kus inimesed tunnevad end turvaliselt ja hoitult – kus valitseb usaldus, koostöö ja heaolu. Just sellise keskkonna loomisele aitab kaasa Vaikuseminutite tõenduspõhine programm “Heaolu loov lasteaed ja kool”, mis toetab nii õpetajate kui laste oskusi hoida oma vaimset tervist ja luua häid suhteid.

Miks see oluline on? Kui õpetaja hoolitseb kõigepealt iseenda heaolu eest – märkab oma vajadusi, tuleb toime stressi ja emotsioonidega ning oskab võtta hetki rahunemiseks ja taastumiseks – suudab ta luua lastega usaldusliku ja sooja suhte. Selline õpetaja on rahulikum, tähelepanelikum ja tänulikum, mis kajastub otseselt ka klassi õhkkonnas. Siis on ka lastel parem – suhted paranevad, tekib rohkem koostööd ja klassiruumis on vähem pingeid. See loob tugeva aluse laste heaolule ning parandab oluliselt ka õppimise kvaliteeti ja tulemusi.

Uuringud on näidanud, et Vaikuseminutite programm annab õpetajatele praktilised oskused, millega nad suudavad:
* ennetada läbipõlemist ja hoida oma tööheaolu,
* juhtida paremini oma emotsioone ja pinget,
* tugevdada suhteid nii õpilaste kui kolleegidega.

Tartu Ülikooli ja Balti Uuringute Instituudi uuringud kinnitavad, et Vaikuseminutite programm aitab vähendada nii laste kui õpetajate stressi ja ärevust ning suurendab koostööd ja vastastikust mõistmist koolikeskkonnas.

98% programmis osalenud õpetajatest tunnistasid, et oskavad paremini oma vaimset ja füüsilist tervist hoida. See mõju ulatub otseselt ka lasteni – ainult siis, kui õpetajal endal on need oskused, saab ta neid edasi anda ka lastele.

"Olin sihiks võtnud, et loobun õpetajaametist, aga see koolitus on andnud mulle tööriistad ja hetkel tunnen, et saan vist jälle hakkama. Olin sinnamaani läinud, et ei saanud tööga hakkama, ei leidnud ühtegi nüanssi. Nüüd suudan säilitada rahu ja leida, et hetkel väga ei kaalu õpetajaametist loobumist." (Vaikuseminutite koolitusel osalenud õpetaja)

Sinu panus loeb! Iga annetatud euro aitab meil viia heaolu, tänulikkuse ja lahkuse oskusi rohkemate õpetajate ja lasteni. Ka väike panus on väärtuslik – näiteks iga annetatud 10 € aitab jõuda ühe lapseni andes talle oskusi oma vaimse tervise eest hoolitsemiseks.

Hoides õpetajaid, hoiame lapsi! Sinu annetuse abil jõuavad koolidesse ja lasteaedadesse oskused, mis aitavad vähendada stressi, tugevdada suhteid ja kasvatada usaldust. Aitame koos luua tuleviku, kus lapsed tunnevad end turvaliselt, väärtustatuna ja toetatuna.

 

Aitäh, et aitad hoida meie õpetajaid ja seeläbi ka meie lapsi!

 

Vaata lähemalt:

vaikuseminutid.ee

facebook.com/vaikuseminutid/

instagram.com/vaikuseminutid.mtu/

linkedin.com/company/vaikuseminutid/ 

Organisatsioon on kantud tulumaksusoodustust saavate mittetulundusühingute nimekirja. Maksude teemast loe lähemalt: Annetused ja maksud

TAI uuringu tulemus: Õpetajate heaolu ja stressitaluvust saab praktiliste oskuste abil tulemuslikult parandada

15.10.2024

Tervise Arengu Instituudi (TAI) tellitud ja Balti Uuringute Instituudi poolt läbi viidud võrdlusgrupiga katseuuring näitas, et õpetajatel kasvas praktilise õppe tulemusena sotsiaal-emotsionaalne pädevus. See toetab õpetajate stressiga toimetulekut ja suurendab rahulolu tööga, millel on omakorda positiivne mõju õpilaste heaolule.

Sotsiaalministeeriumi terviseala asekantsler Anniki Lai sõnas, et piiratud ressursside tingimustes on eriti oluline panustada tulemuslikkust näidanud ennetustegevustesse, mis toetavad õpetajate ja seeläbi ka õpilaste heaolu. „Õpetajate vaimse ja emotsionaalse heaolu toetamine on kriitilise tähtsusega, sest nende roll on otseselt seotud meie laste ja noorte tuleviku kujundamisega. Praktiliste oskuste arendamine aitab õpetajatel paremini toime tulla tööpingega ja suurendab nende rahulolu oma tööga, mis omakorda peegeldub positiivselt ka õpilaste heaolus,“ lisas ta.

Eesmärgiga toetada laste ja noorte vaimset tervist ja hariduslike eesmärkide saavutamist, rahastas Sotsiaalministeerium 2023-2024. aastal täiendavalt õpetajate sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamist ja hindamist. Esmalt valmis ülevaade rahvusvaheliselt ja Eestis kasutusel olevatest õpetajate sotsiaal-emotsionaalset pädevust arendavatest koolitustest ning seejärel toimus võrdlusgrupiga katseuuring hindamaks, milliseid sotsiaal-emotsionaalseid pädevusi arendavad Gordoni õpetajate kool ja Vaikuseminutite koolitusprogramm õpetajale. Lisaks töötati uuringu käigus välja ja testiti esmakordselt Eesti õpetajatele kohandatud sotsiaal-emotsionaalset pädevust mõõtvat tööriista.

"Laste vaimse tervise ja heaolu toetamisel on lastega töötavate spetsialistide, sh õpetajate sotsiaal-emotsionaalne pädevus praegusel ajal eriti aktuaalne, sest toetab nende stressiga toimetulekut, aitab vältida emotsionaalset läbipõlemist ja suurendab koolikeskkonna tajutavat heaolu," tõi välja TAI laste ja noorte valdkonna juht Tiia Pertel.

Uuringu tulemused näitasid, et osalemine Vaikuseminutite programmides ja Gordoni koolitusel on aidanud õpetajatel arendada suhteoskusi, eneseteadlikkust ja enesejuhtimist, samuti parandada suhteid õpilastega ja suurendada tööalast rahulolu.

"Koolitustel osalenud õpetajate enda hinnangul paranesid märgatavalt nende sotsiaalsed ja kognitiivsed oskused. Gordoni õpetajate kooli programmi läbinutel paranes eriti suhtlusoskus, nii tööalane kui isiklikul pinnal, Vaikuseminutite koolitusprogrammi läbinutel paranes eriti enesejuhtimine, mis aitab hoida vaimset ja füüsilist tervist," kommenteeris Balti Uuringute Instituudi uuringurühma juht Kats Kivistik.

Tulemuste põhjal soovitab uuringurühm Haridus- ja Teadusministeeriumile ning kohalikele omavalitsustele võimaldada õpetajatel tasuta või soodsa hinnaga osaleda nimetatud koolitusprogrammides. Samuti on soovitatav suurendada koolide juhtkondade teadlikkust sotsiaal-emotsionaalsest pädevusest ja luua selle rakendamist toetav organisatsioonikultuur.

Üks Vaikuseminutite koolitustel osalenud õpetaja jagas oma kogemust: "Olin loobumas õpetajaametist, aga see koolitus on andnud mulle tööriistad ja hetkel tunnen, et saan vist jälle hakkama. Olin jõudnud sinnamaani, et ei saanud tööga hakkama. Nüüd suudan säilitada rahu ja hetkel väga ei kaalu õpetajaametist loobumist.". 

Uuringu tulemustega on võimalik täismahus tutvuda TAI kodulehel.

Uuringu kokkuvõtte leiab siit.

Tagasi